Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Anonymous
    Gast
    Gast


    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Gast vr jan 10, 2014 8:08 pm

    ja das dus mijn vraag ;waar vindt ik voor een runax marina 7.12kw een nieuw motortje ?
    probleem met de motor: loopt vast als hij warm is

    het betreft de motor die de lucht door de kachel blaast en dan vooraan uit komt .
    nu is de motor van een adler blijkbaar de zelfde en kan ik de motor van de fan halen door 1/4 toer te klikken .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van erwin vr jan 10, 2014 8:22 pm

    als de kachel nog in garantie is bij je verkoper, anders kun je het hier of hier eens vragen.
    als je daar niet verder geraakt probeer dan eens deze verkoper uit uw regio (doet onderhoud alle merken)....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van jeanhup vr jan 10, 2014 10:09 pm

    Voor de Adler/Kalor/Artel kachels (waar je Runax Marianna ook geproduceerd werd) kun je overal wel onderdelen krijgen. Waarschijnlijk is je Runax van een vrij kleine (qua diameter) Chinese ventilator voorzien en kun je als vervanging beter een EBM-Papst nemen die in de betere kachels uit deze fabriek zitten. Je zult dan wel wat plaatjes moeten verbuigen intern om deze goed geplaatst te krijgen.
    Losse motoren of ventilatorkorven van deze ventilatorunit kun je niet zomaar vervangen: als ze al passen leidt het meestal tot onbalans en vroegtijdige slijtage.

    Als je Runax leverancier (Makro?) je niet meer kan helpen kun je bij een Adler, Kalor of Artel dealer vast ook wel een nieuwe ventilatorunit bestellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Gast zo jan 12, 2014 4:40 pm

    ok probleem opgelost: ventilator vervangen, alhoewel ik die oude houtkachel die ik al enkele jaren opzijgezet had toch niet te snel ga wegdoen .
    als ik hoor dat ik nu de laatste motor had die die man had liggen (iemand in halle (zoersel) )en hij er niet meer aangeraakt .schande

    de zelfde kachel staat nu in reklame bij de hubo mooie koop maar als hij defekt raakt wat dan????
    is er op het gebied van pelletkachels dan geen verplichting om een tijd na levering onderdelen de leveren?.?????
    of is dit verkocht is verkocht, en vermits men niet tevreden is van de naverkoop:kk:  doen we daar niet aan mee? Evil or Very Mad Twisted Evil
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van jeanhup zo jan 12, 2014 4:49 pm

    Het is natuurlijk niet zoals het hoort van je leverancier maar geen paniek: die ventilatoren zijn vrij standaard. Zoek op internet maar eens op het type EBM Papst QLN65 dan kom je er genoeg tegen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van erwin zo jan 12, 2014 7:22 pm

    @ rakkercbr: er zijn heus nog onderdelen verkrijgbaar bij runax. de reden waarom die man niet meer aan de onderdelen geraakt staat op zijn site:

    Omdat wij geen pelletkachels van de firma Runax willen verkopen krijgen wij geen onderdelen geleverd van de firma Runax.
    Flumenfire & Limfire pelletkachels die wij zelf geimporteerd hebben zijn uiteraard wel onderdelen beschikbaar.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van jeanhup zo jan 12, 2014 7:47 pm

    Erwin: dat is een zaak tussen importeur en verkoper. De klant - die nog garantie heeft waarvoor de verkoper wettelijk moet zorgen - mag daar niet de dupe van worden.
    De verkoper zou heel goed moeten weten dat de ventilatoren van Flumenfire exact hetzelfde zijn als die van Runax. Hij zou gewoon voor eigen rekening een ventilator bij Flumenfire kunnen bestellen en die in de Runax inbouwen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Gast zo jan 12, 2014 8:09 pm

    voor jullie lijkt dit voor de hand liggend , maar voor een leek op dit gebied,is dit een horrorverhaal.
    voor ik een adres had gevonden waar ik onderdelen kon vinden had ik ongeveer 3 uur gegoogeld en rondgebeld. gelukkig kon ik op zaterdag uitzonderlijk een halve dag verlof krijgen .
    ik verwarm nl uitsluitend op pellets ( zonder back -up cv ) voor extreem koude periodes heb ik in de badkamer een gas convectortje en een kwarts stralertje van max 1200 watt.

    Vroeger had ik een kolenconvector die aanging half oktober en uit ging in april .uit ecologische overwegingen ben ik overgestapt op pellets .
    ik heb een woning van 9m*6m(2 verdiepingen) die zeer goed geïsoleerd is met een centraal gelegen schouw ,en verbruik nu per jaar max 1200 kg pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van erwin zo jan 12, 2014 8:19 pm

    @ jeanhup: dat die man in zoersel wil helpen is voor mij chapeau, maar dan moet hij ineens ook maar het volledige achtergrondverhaal erbij vertellen.
    deze man is dus niet de verkoper van deze runax, die komt uit de makro  Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van jeanhup zo jan 12, 2014 8:24 pm

    Ik zou in elk geval geen kachel bij de Makro kopen als het de enige warmtebron is die je hebt.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Fleur zo jan 12, 2014 8:40 pm

    @rakker
    ik zou toch zorgen voor een klein houtkacheltje in reserve
    valt je pelletkachel in panne ,heb je vlug de kachels verwisseld aan de schouw


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Gast ma jan 13, 2014 5:49 pm

    ik heb ervaring met mazout branders en afstelling van dieselbranders en pompen , en heb een diploma van gas installateur (lpg) .
    ik vindt het heel spijtig dat je blijkbaar voor een zo eenvoudig ding als een pelletkachel te onderhouden je een universitair diploma nodig hebt .
    en ja die komt van de makro (eindereeks 950euro )en de mijne(TMC pp208a) met schade laatste stuk bij gamma voor ronde 1000 euro .
    mijn vrouw is nl invalide en mijn loon is ons enige inkomen dus low budjet is mijn leuze en wat ik zelf kan dat doe ik ook .

    Gesponsorde inhoud


    runax marianna - motor ventilator loopt vast  Empty Re: runax marianna - motor ventilator loopt vast

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:49 am