Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
Uthrex
goldwing
paularis
nick1
ss
Hendrik
erwin
11 plaatsers

    Saey Kali - uitvallen zekering


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss ma nov 19, 2012 11:39 pm

    De pellets die naar beneden vallen kunnen absoluut geen kortsluiting veroorzaken!
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van paularis ma nov 19, 2012 11:57 pm

    @Laurent,

    Is je kortsluiting op het moment als je ruimte ventilatoren aan gaat? is dit het geval dan:
    Eventueel eens met een multimeter de weerstands waarde meten tussen aarding kachel en de 220v aansluiting v.d. ventilator.
    Als je iets meet dat lager dan kilo ohm kan dit je verlies stroom laten uitvallen.
    Dit gebeurt enkel als er een verlies van stroom naar de de aarding.
    Moest je de aarding afkoppelen staat je kachel op een spanning en dat is gevaarlijk als je ze aanraakt.

    Hopelijk kan je het probleem vinden :-)

    mvg

    Paul



    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 20, 2012 12:04 am

    paularis,

    dit is een kachel zonder ventilator, ergens word er iets aangestuurd op moment dat de kachel naar start gaat, maar wat?
    als dan de stroom weer word opgezet is er geen probleem meer, wat is er dan anders dan 2 min voordien?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 6:47 am

    Als ik de stroom opnieuw aanzet zonder de kachel uit de stekker te halen, dan springt die onmiddellijk terug af. Eerst moet kachel zonder stroom, dan pas kan ik de stroom terug opzetten.

    Als ik vervolgens de kachel insteek (+- 15 seconden later) is er geen probleem. Op de kachel zie ik dan verschijnen "heat 30 %" dat onmiddellijk overgaat in "stop" waarna de kachel afkoelt gedurende een tiental minuten tot de status "standby" is bereikt.

    Inderdaad geen ventilator.
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van goldwing di nov 20, 2012 6:59 am


    Mischien een probleem dat er ergens een stroomkabel warm word eb dan doorgeefd naar de tere draad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 8:13 am

    Gisteren heb ik de achterwand van de kachel opengehaald en de bekabeling even bekeken. Visueel valt er in elk geval niets abnormaals te zien. Slechts 1 kabel die los zit (geel-groen met een witte aansluitingskop) maar deze kabel heeft altijd al los gehangen.

    Heb een afspraak voor vrijdag met mijn verkoper van het toestel. Ik vermoed dat zij onmiddellijk het moederbord zullen switchen, zoals gezegd. Dan zal bij opstart wel onmiddellijk blijken of hier het probleem zat. Indien het probleem behouden blijft vraag ik hen om het moederbord terug te plaatsen, en heb ik normaal gezien geen kosten lijkt mij. (verplaatsingskosten?).

    Intussen werd mijn probleem via een ander verkooppunt ook doorgezonden aan de technische dienst van Saey. Als zij op niet al te lange termijn een interventie kunnen doen, dan denk ik toch dat ik hiervoor ga gaan.



    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Uthrex di nov 20, 2012 8:52 am

    Dat uw kachel, na het aanzetten van de elektriciteit, even terug aanslaat en vervolgens in 'stop' modus gaat is normaal. Dat doet ie elke keer om zijn cyclus helemaal af te werken.
    Dat ze zeggen dat het in het moederbord zit is ook normaal. Er zijn slecht een beperkt aantal componenten in die kachel: Het moederbordje, de ventilator, de aandrijving van het wormwiel en de kabelboom.
    De ventilator zou je kunnen proberen door hem rechtstreeks aan te sluiten, het wormwiel werkt ook (de pellets vallen), dus zal het richting moederbord zijn waar je moet zoeken. Daar doen ze geen kosten aan, het ding zal direct vervangen worden. Je zou zelf alle aansluitingen kunnen nakijken, is met de stekkertjes schudden, de zekering is nakijken (ja klinkt raar maar ge weet nooit). En die draad die los hangt, dat is toch een aarding? Die kan je misschien ook wel is doormeten.

    Mvg,
    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van goldwing di nov 20, 2012 8:56 am

    Het is de geel groene die de tere draad is die zal dienen om uw kachel te aarden daar mee zal die los liggen als hij niets raakt van andere bekabeling zou hij geen kwaad mogen doen
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van goldwing di nov 20, 2012 9:04 am

    wat ook nog zou kunnen in de bedrading van uw ontstekingskaars als daar een van wat bloot is en tegen het metaal van de kachel komt dan vald ook de verlies stroomschakelaar uit
    vele ontstekings kaarsen zijn beschermt met een hette schildje en als je een nieuwe ontstekingskaars steekt moet je zeker zijn dat de bedrading de zijwanden niet kan zaken
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van goldwing di nov 20, 2012 9:12 am

    ook controleren dat de stroomkabel bij uw verbouwingen niet eventjes is gepletterd heeft gezeten zoo kan er een bruikje zijn in de kabel binnenin en bij opstarten verbruikt de kachel veel stroom door de ontstekingskaars en word misschien louw waardoor hij dan doorgeeft naar de tere draad
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 20, 2012 10:22 am

    Sluit eerst en vooral de geel/groene draad die los in de kachel hangt eens aan het stalen frame van de kachel aan, als die kabel niet aangesloten is, dan is je kachel niet geaard!? Dat is BIZAR!!! Of zoek de vijs waar hij ooit wel aangesloten is geweest!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 10:39 am

    Dat laatste ga ik inderdaad vanavond zeker eens proberen. Heb het altijd erg vreemd gevonden dat die kabel los hing.

    Er hangt een witte aansluitingsfiche aan, maar op het eerste zicht kan ik me niet voor de geest halen dat ik een open aansluitingspunt (aan vb frame van de kachel) heb.

    Ik hou jullie op de hoogte.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 20, 2012 11:21 am

    wat ook nog zou kunnen in de bedrading van uw ontstekingskaars als daar een van wat bloot is en tegen het metaal van de kachel komt dan vald ook de verlies stroomschakelaar uit
    vele ontstekings kaarsen zijn beschermt met een hette schildje en als je een nieuwe ontstekingskaars steekt moet je zeker zijn dat de bedrading de zijwanden niet kan zaken

    draden ontstekingskaars afkoppelen aan het moederbord/voeding, kachel opstarten met een zip-blokje, valt ze dan nog uit...


    Laatst aangepast door erwin op di nov 20, 2012 7:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van dxnature di nov 20, 2012 11:32 am

    Als dat zo'n platte schuifstekker aan de geel/groene draad is zou die ook ergens van het moederbord kunnen komen aan het voedingsdeel van de print. Kijk eens of je daar geen, vrij, mannelijk connectordeel op zit met een aardingsymbool opdruk. Het zou me toch verwonderen of je differentieel van dit zou kunnen uitvallen. De mantel van de kachel moet ook aan de aarding liggen zoals men schrijft. Als je nergens iets kan vinden waar de draad naartoe moet isoleer hem dan met elektro tape zodat hij geen elektrische schade kan veroorzaken en houd ham van de warme delen weg.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Uthrex di nov 20, 2012 12:36 pm

    Misschien dient ie gewoon om de extra fan bij in te bouwen?


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 1:29 pm

    Het komt vaak voor dat je losse conector stukken hebt . De kabelboom wordt voor verschillende soorten in één keer gemaakt waardoor er bij sommige modellen losse conectors zijn . Dit zie je vooral bij auto's en machines met eventuele uitbrijdingen of opties .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 20, 2012 1:54 pm

    Ik zit al bijna 40 jaar in de electronica en ik heb nog nooit een extra losse draad met enkel een aardingskabel ALLEEN in een fiche zien bengelen, dat lijkt me alvast uitgesloten! En @ Uthrex, de Kali is geen Neema en ik ben niet zeker of die ook van een ruimteventilator kan voorzien worden, ik denk eerlijk gezegd van niet!? Ergens een Kali-bezitter die hierop uitsluitsel kan geven?
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van dxnature di nov 20, 2012 2:02 pm

    SS, ik kan je met zekerheid en de hand op mijn hart het verhaal van jmerckx bevestigen. Bij 1 merk van vrachtwagens kan ik je 100% garanderen dat aan de kabelbomen van de CAN-bus diverse stekkerbundels aanwezig zijn voor latere uitbreidingen qua extra apparatuur. Of dit ook bij een pelletkachel in zwang is laat ik in het midden spring
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 20, 2012 2:05 pm

    Lezen wat er staat Ron, ik heb het over een aansluitingsfiche waar zich enkel en alleen een aardingskabel (geel/groen) in verbonden zit. Uitgesloten in electronisch materiaal, geef ik je op een briefje, geen enkele fabrikant zal zo'n aardingskabel met fiche los laten "hangen". Tussen haakjes, ik heb een Saey Neema, waar wel een ruimteventilator kan ingebouwd worden en daar hangt ook geen aardingskabeltje los te bengelen hoor! @Uthrex, kijk maar eens in de jouwe???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 3:42 pm

    Ik heb geen ervaring met electronich materiaal , maar wel bij wagens en daar kom je ook de aarding los tegen voor uitbrijding van randaparatuur .
    Maar we wijken af van de kwestie dus terug naar topic .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 20, 2012 5:29 pm

    Je hebt gelijk, maar een kachel is niet direct een auto noch audioapparatuur we zien wel als topicstarter iets kan vinden...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 6:18 pm

    Heb de losse geelgroene draad verbonden met een metalen aansluitpunt waar 3 andere dergelijke kabels reeds waren opgeschoven. Geen resultaat. De kachel blijft uitvallen op hetzelfde punt in de opstartfase.

    Intussen nog geen reactie van de fabricant.

    Ik vrees dat ik ga moeten afwachten tot mijn installateur vrijdag langskomt om het moederbord te vervangen.

    Hopelijk hebben ze ook andere onderdelen mee voor het geval een switch van moederbord het probleem niet oplost.
    klop
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 20, 2012 6:26 pm

    Indien je installateur je niet kan helpen moet hij beroep doen op de technische service van Saey! Dan komt het zeker in orde!
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 20, 2012 7:11 pm

    laurent en zonder kaars opstarten, zie post 38


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 7:18 pm

    Dat opstarten zonder kaars ga ik straks proberen, als de vrouw met baby gaan slapen zijn. :-)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 7:59 am

    Smile Gisteren heb ik geprobeerd om te starten zonder de gloeikaars, maar dat is mij niet gelukt. Om eerlijk te zijn zie ik geen manier om die gloeikaars los te koppelen zonder draden effectief door te gaan knippen.

    Gezien ik een afspraak heb met mijn installateur op vrijdag, begin ik hier liever niet mee. Kwestie van het probleem niet erger te maken. Ik stel voor dat we deze topic voorlopig laten rusten, tot ik vrijdag (hopelijk goed) nieuws kan melden over de interventie.

    Alvast bedankt voor al jullie reacties.

    Gesponsorde inhoud


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 2 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:09 am