Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 51 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
Uthrex
goldwing
paularis
nick1
ss
Hendrik
erwin
11 plaatsers

    Saey Kali - uitvallen zekering


    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 7:59 am

    Smile Gisteren heb ik geprobeerd om te starten zonder de gloeikaars, maar dat is mij niet gelukt. Om eerlijk te zijn zie ik geen manier om die gloeikaars los te koppelen zonder draden effectief door te gaan knippen.

    Gezien ik een afspraak heb met mijn installateur op vrijdag, begin ik hier liever niet mee. Kwestie van het probleem niet erger te maken. Ik stel voor dat we deze topic voorlopig laten rusten, tot ik vrijdag (hopelijk goed) nieuws kan melden over de interventie.

    Alvast bedankt voor al jullie reacties.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 7:12 pm

    Wel jammer dat er nog geen reactie van Saey zelf kwam. Heb intussen een vriendelijke rappel gezonden. werken
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin wo nov 21, 2012 8:07 pm

    draden van de gloeikaars zullen toch wel ergens eindigen met een stekker normaal...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss do nov 22, 2012 4:51 pm

    In principe komt de technische dienst van saey als je installateur hun laat weten dat hij een probleem heeft met je kachel Laurent, door hun zelf te contacteren weten ze intussen dat er een probleem is, ik vermoed dat ze contact opnemen met je installateur, ik hoop dat je die vermelde in je mail aan Saey!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast do nov 22, 2012 5:54 pm

    Vandaag via een paar creatieve omwegen telefonisch contact kunnen krijgen met de technische dienst bij Saey.

    Situatie aangekaart, en ik kreeg onmiddellijk te horen dat dit 9/10 niet aan het moederbord ligt. Volgens hen zit er een kortsluiting op de gloeikaars.

    Saey heeft contact genomen met mijn installateur, en liet weten dat zij het onderdeel op stock hebben bij mijn installateur.

    Nu hopen dat mijn kachel morgen namiddag brandt! bounce
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin do nov 22, 2012 6:58 pm

    Situatie aangekaart, en ik kreeg onmiddellijk te horen dat dit 9/10 niet aan het moederbord ligt. Volgens hen zit er een kortsluiting op de gloeikaars.

    daarom de tip om die effe af te koppelen Basketball



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast do nov 22, 2012 10:57 pm

    Idd Erwin, in het geval dat mijn installateur morgen de boel niet aan de praat krijgt, zal ik proberen de gloeikaar af te koppelen (nog goed te bekijken hoe) en voorlopig opstarten met een aanmaakblokje.

    Voorlopig toch nog wat vertrouwen in de stielman, en ervan uit gaan dat het morgen allemaal vlot loopt. Smile

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 9:26 am

    Beste, Daar twijfel ik sterk aan als ik Uw verhaal lees... U schrijft dat de kachel wel opstart en pas in een latere fase terwijl hij al aan het branden is kortsluiting veroorzaakt. Als de ontstekingsweerstand stuk is geeft hij meestal onmiddelijk een kortsluiting bij het opstarten aangezien deze na ongeveer een 100sec (na het vullen van de branderpot met pellets) begint op te gloeien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 1:44 pm

    Zonet mijn installateur over de vloer gehad.

    Om eerlijk te zijn: een ontgoocheling. Hij was veel te vroeg waardoor ik zelf niet thuis.

    De installateur heeft volgens mijn echtgenote de kachel aangezet, waarop die natuurlijk de stroom deed springen na een bepaalde tijd.

    "Ah ja mevrouw, dat is een moederbord probleem. Kan ik niets aan doen nu, ik moet terugkomen. Bel zelf maar even naar Saey, zij kunnen u wel vertellen wat zo'n bord ongeveer kost".

    Dus ik opnieuw contact genomen met de technische dienst bij Saey.

    Zij wilden natuurlijk de "bevinding" van de verkoper/installateur niet tegenspreken. Maar toen ik hen er op wees dat zij vorige keer zeiden dat de kans groot was dat dit de gloeikaars zou zijn, kreeg ik toch min of meer te verstaan dat zij dat nog steeds denken.

    Heb nu mijn installateur gebeld met de vraag om alsnog terug te keren en de gloeikaars die hij naar verluidt bij had, toch te proberen. Hij gaat nog laten weten of hij vandaag terug kan komen.

    Ik heb er niet echt een goed gevoel bij. Er was mij gezegd dat ze eerst zouden "meten" waar het probleem zit. Kachel opzetten en hem zienn uitvallen is voor mij niet "meten". Bovendien had hij hier niet voor ter plaatse moeten komen, want hij zei hier nét hetzelfde als hetgeen mij reeds telefonisch werd gemeld.

    Het ruikt mij wat naar geld-makerij en onwil tot een werkelijk technisch nazicht.

    Nu ja, afwachten of hij terug wil langskomen.
    Mad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin vr nov 23, 2012 1:48 pm

    een diagnose stellen zonder de kachel open te maken, dan is dat wel een heel straffe installateur


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 2:14 pm

    Kortsluitingen kunnen altijd uitgemeten worden , maar daar moet je iets van afweten en idd het toestel openmaken om elk onderdeel appart uit te meten .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss vr nov 23, 2012 2:34 pm

    Overingens weinig uit te meten aan een Saey, behalve moederbord, ventilator, sensor en gloeikaars zit daar geen barst in!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 3:51 pm

    het is te hopen dat er geen barst in zit Smile
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss vr nov 23, 2012 5:10 pm

    zot
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 7:10 pm

    Tja, installateur niet meer terug gezien natuurlijk.

    Hoewel hij aanvankelijk 100 % zeker was van een defect moederbord, wil hij de zaak nu plots overgeven aan Saey zelf. Zij zouden me bellen voor een afspraak met hun technieker, maar ik heb nog niets gehoord.

    Volgens mijn installateur weten zij bij Saey niet hoe het op te lossen, en willen ze een eigen technicus sturen. Ik denk eerder dat hij het niet zag zitten om de zaak uit te pluizen, en dat hij liever iets ging doen dat meer winstgevend is.

    Erg jammer dat ik met mijn installateur eigenlijk gewoon tijd heb verloren. Waarschijnlijk krijg ik nu ook nog een mooie factuur voor de verplaatsingskosen. heel kwaad



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin vr nov 23, 2012 7:18 pm

    het minste wat hij had moeten doen, was de kachel openmaken en de kaars vervangen.
    dat was door saey gevraagd en die had hij bij. dan was daar al zekerheid over.

    een blinde diagnose stellen en dan de zaak doorgeven, dat is een eigenschap van een dozenschuiver...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast zo nov 25, 2012 12:20 pm

    Morgen als eerste werk de technische dienst van Saey bellen voor een afspraak. Ze zouden mij zelf bellen op vrijdag, maar dat is er blijkbaar niet van gekomen Rolling Eyes

    Hopelijk kunnen ze nog in de loop van de week komen, voor er koude in het land is. Onze kachel is namelijk onze enige verwarming in huis.

    In elk geval heb ik ook mijn fameuze installateur laten weten dat ik geen enkele aanrekening verwacht voor het zogenaamde plaatsbezoek dat hij uitvoerde, gezien hij eigenlijk niets heeft gedaan. Ben benieuwd...
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Fleur zo nov 25, 2012 12:32 pm

    ik vraag me af ...moest je nu de rookgasventilator afkoppelen en je sluit deze achteraf met een verlengkabel op het net aan ....of die dan wel de juiste toeren draait om de kachel op een handmatige manier te doen branden en om zo niet langdurig in de kou te zitten ....in afwachting dat er ooit eens iemand je komt helpen.. study


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss zo nov 25, 2012 12:32 pm

    Saey is bij mij tweemaal geweest voor een garantieprobleem en ze waren correct afspraak, gedreven technicus en goed contact, kan ik geen negatief woord over neerpennen. Aangezien ze maar met twee zijn voor ons landje staan ze er wel niet binnen de 24h, dat moet de installateur eigenlijk volbrengen!?
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Geert zo nov 25, 2012 1:07 pm

    eigenlijk toch spijtig als er mensen zijn die met zo'n verkoper zitten, en in de kou worden gelaten, dan is het toch logisch dat je een andere probeert te zoeken, zoals al elders hier op het forum vermeld, maar ben er nogal vrij zeker van dat de mensen van saey dit in orde zullen brengen, en het lang wachten is er dan bij en dat is ambetant in deze tijd van het jaar en zeker als de pelletkachel de enige verwarming is


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast zo nov 25, 2012 1:36 pm

    Inderdaad, niet elke verkoper heeft hetzelfde plichtsbesef naar zijn klanten toe.

    Heb in het andere deel van de woning (waar we volop renoveren) mijn Edilkamin Polaris staan.

    In het slechtste geval zal ik die verplaatsen naar waar momenteel de Saey staat. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, gezien het gewicht van een Polaris met speksteen (die dan nog eens 3 kleine treden op moet).

    Speksteen is er al af gehaald, zodat de kachel toch al een pak lichter is.

    In elk geval hoop ik dat het niet zover komt. Voorlopig nog alle vertrouwen in Saey. Duimen maar ! ;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 12:23 pm

    Goed nieuws: de technicus van Saey kan morgen al langs komen.

    Volgens de technicus die ik aan de lijn had zou het geen probleem mogen vormen om het toestel aan de praat te krijgen. Zij zouden alle mogelijke defecte onderdelen onmiddellijk kunnen vervangen.

    Kaars branden zou ik zeggen. :-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 12:39 pm

    Beste: Daar hoef je weinig schrik voor te hebben, bekwame techniekers daar. Laat zeker de oorzaak weten... ik ben benieuwd of het toch aan de ontstekingskaars zou liggen of aan de printplaat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 2:30 pm

    Ik denk niet dat dit aan het mobo zal liggen...hoogstens aan de aansluitklemmen van de 240V. en tot aan de transfo of omvormer. De laagspanning op het moederbord laat je zekering niet uitvallen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss ma nov 26, 2012 4:26 pm

    Kleine opmerking Gekko1956, de zekering niet, maar voor de verliestroomschakelaar, zoals hier, durf ik mijn hand niet in het vuur steken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 8:28 pm

    oke, dat is juist. Smile

    Gesponsorde inhoud


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 3 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:58 am