Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
Uthrex
goldwing
paularis
nick1
ss
Hendrik
erwin
11 plaatsers

    Saey Kali - uitvallen zekering


    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 8:28 pm

    oke, dat is juist. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 11:54 am

    De Saey technicus is nu een kleine 2 uur aan het toestel aan het werk.

    Het moederbord werd vervangen en de kachel kreeg een grondige reinigingsbeurt, wat dringend nodig was blijkbaar.

    Kachel gestart, maar het probleem is niet verholpen. Het probleem ligt dus klaarblijkelijk niet aan het moederbord.

    De technicus zoekt verder. Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 12:16 pm

    Nieuwe gloeibougie erin, en het probleem is opgelost.

    Hetgeen ik dus zelf al had aangegeven aan mijn installateur. Erg jammer dat deze een week geleden dit niet heeft willen vervangen, want dan was het probleem reeds lang opgelost. heel kwaad

    In elk geval erg tevreden van de technicus van Saey. Prima dienstverlening en duidelijk een erg grondige kennis van de toestellen. cheers
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss di nov 27, 2012 12:19 pm

    Ik had je verwittigd, kennen hun job die mannen! Mag gerust wat reklame voor gemaakt worden, uitstekende service.
    Groeten en succes met je Kali!
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 12:19 pm

    goed nieuws en een pluim voor de technieker van saey.
    miischien een extra bougie aanschaffen want zulke dingen verslijten nu eenmaal, vervangen kun je dan waarschijnlijk zelf als je goed meegekeken hebt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 9:29 pm

    De kachel heeft heel goed gebrand sinds vanmiddag.

    Er is me echter iets opgevallen.

    De kachel is zonet in de "clean" fase gegaan. D.w.z. dat de askorf wordt leeg geblazen. De clean fase bleef echter enorm lang duren, tot er bijna geen gloeiende pellets meer in de askorf te zien zijn.

    Vervolgens ging de kachel heel kort naar status "standby" om terug naar "ignit" te gaan. Na +10 minuutjes brandt de kachel opnieuw.

    Er is geen programma of thermostaat ingesteld, dus de kachel draait op zuiver manuele bediening van het toestel zelf.

    Iemand enig idee of dit normaal is? Of toch beter Saey even bellen?

    De technicus heeft moederbord geswitched en een soort reset gedaan van het bord door een klein electronisch toestelletje aan te sluiten. Misschien zijn instellingen geupdate?



    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van john-159 di nov 27, 2012 9:32 pm

    dit lijkt mij niet normaal, 10 minuten alvorens de kachel terug brandt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 9:36 pm

    In elk geval laat ik de kachel vannacht op minimum vermogen doorbranden om te kijken of er een probleem optreedt.

    Ik vermoed het niet, aangezien de kachel nu reeds bijna 10 uur brandt zonder enig probleem.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 9:37 pm

    als je twijfelt een belletje is snel gedaan, dan ben je zeker


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 9:42 pm

    Zal ze inderdaad morgen bij Saey nog eens lastigvallen. Smile

    Maar het mag geweten zijn: superservice van Saey.

    Kwartiertje op voorhand gebeld door technicus, geen spoortje roet in huis, nam rustig de tijd om de volledige reparatie toe te lichten gaf tips voor correct gebruik van de kachel.

    Heb zelfs niet de volledige werktijd aangerekend gekregen, enkel de eerste 2 uur.

    Volgens het boekske, noemen we dit. cheers
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 10:36 pm

    geen tip die je wil delen?
    iets over pellets gezegd...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast wo nov 28, 2012 8:47 pm

    Over pellets is eigenlijk niet zoveel gezegd. Hij heeft mijn pellets (piron, rode zakken) niet afgeknald in elk geval.

    De tips die hij gaf gingen voornamelijk over het correcte onderhoud van de kachel. Dus, welke onderdelen ik zelf probleemloos kan verwijderen om erachter te kuisen, etc.

    De kachel had na het vorige stookseizoen geen groot onderhoud gehad, en dat was er aan te zien. Ik merk nu dat de kachel eens zo goed brandt. Twee weken geleden diende ik om de 2 dagen de kachel volledig stil te leggen omdat hij volledig volgelopen was, nu brandt de kachel nonstop sinds de reparatie (gisterenmiddag) zonder ophoping van pellets te zien.

    De technieker heeft mij wel afgeraden om teveel pellets in 1 x aan te kopen. INdien pellets lang in de zak zitten, zou het stofgehalte vermeerderen, wist hij mij te vertellen. Momenteel stook ik nog steeds met mijn voorraad van vorige winter (nog 1 pallet te gaan). In het vervolg ga ik hier misschien toch rekening mee houden.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Fleur vr nov 30, 2012 12:31 pm

    ik herlees regelmatig nog eens een topic die fris in het geheugen ligt en om er desnoods nog iets uit te leren.
    wat mij hier opvalt en ik mij afvraag is waarom die mekanieker van saey eerst het moederbord heeft vervangen en pas daarna de gloeikaars ??
    is het minder werk misschien om ze op deze volgorde na te zien ?
    laurent had ook al met de technische dienst van saey gebeld waar ze de gloeikaars al suggereerden als mogelijke oorzaak.(bericht 55 )
    laat ons dan nog zwijgen over tijd en kostprijs


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss vr nov 30, 2012 9:34 pm

    MB vervangen is piece of cake Fleur...gedaan in twee minuten, gloeibougie vervangen duurt langer...bij mij toch... vandaar...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 10:29 pm

    Het verbaasde mij inderdaad ook dat er zondermeer een moederbord werd vervangen. De technicus heeft dit vervangen zonder iets uit te meten, zelfs zonder de fout te hebben vastgesteld.

    Moederbord vervangen heeft toch wel een half uurtje geduurd. Nu zei de technicus wel dat het moederbord dat hij bij had een moederbord was van een latere versie van de Kali, waardoor het allemaal niet zo vlot liep. Bij de Kali zit het moederbord dan nog eens op een redelijk ongemakkelijke plaats (op een achterplaat die via de kabelboom vasthangt aan het toestel, maar dit met erg weinig speling.

    Gloeikaars vervangen was erg snel gedaan, vond ik... Max. 10 minuten denk ik.

    Daarna moest natuurlijk het nieuwe moederbord er terug uit, en het oude er terug in. :-)

    Nu ja, al bij al ben ik blij met het verloop van de interventie. De kachel heeft een erg grondige schoonmaakbeurt gehad, en heb hier niet de volle werktijd voor moeten betalen.

    Opvallend sinds het onderhoud: mijn kachel brandt nu 24/24 maar van een overvolle verbrandingskorf is geen sprake... Het loop allemaal erg vlot vergeleken met de periode voor de repartie.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss vr nov 30, 2012 11:08 pm

    hum, moederbord vervangen in een Neema is een kwestie van minuten...Is je Kali dan zo oud??? maar soit doet niets terzake, Als elektronicus zou ik hetgeen het snelst te vervangen is ook eerst vervangen en hier is dat zonder twijfel het moederbord. Alhoewel ik bij een defect eerst eventuele mechanische oorzaken eerst onderzoek...
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Fleur za dec 01, 2012 7:58 am

    @ ss
    bij jou mag dit dan een fluitje van een cent zijn ,maar in mijn situatie waarschijnlijk een duur grapje
    kachel zit ingebouwd in de muur en weegt 140 kg(geen gewone situatie waar men makkelijk bij kan met hefapparatuur),er zijn 2 man nodig die maar 30kg mogen heffen in werkomstandigheden! dus uit en inbouwen kachel geblazen.
    voordeel van inbouwkachel zeker......


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss za dec 01, 2012 1:56 pm

    Ik weet het Fleur, maar het gaat hier om de Saey he!!! Maar Soit Laurent zijn probleem is dus opgelost, ben benieuwd wat het hem gaat kosten!?
    Laat je nog iets weten Laurent?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gast di dec 04, 2012 10:36 pm

    Hallo,

    Volgens de technicus is mijn Saey inderdaad een vrij oud model.

    Kostprijs voor herstelling en onderhoud van de kachel bedraagt € 209 inclusief btw.

    Een kleine 40 euro voor de gloeikaars, de rest zijn verplaatsingskosten en 2 werkuren.

    Geen klein bedrag, maar met de aankomende kou, kind van 1,5 jaar en een zwangere vrouw in huis heb ik dat er graag voor over. :-)


    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss do dec 06, 2012 4:56 pm

    De gloeikaars is in ieder geval een normale prijs, de rest aan werk- en verplaatsingsuren ook vind ik. Ik zou er ook kunnen mee leven bedoel ik...
    Groeten,
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Fleur do dec 06, 2012 6:53 pm

    einde verhaal en wat heb ik geleerd ,dat dit defekt kon opgelost worden voor 50 euro.
    als je een gloeikaars bij de hand hebt (wat iedere pelletstoker best zou aanschaffen)en je bent een beetje handig kan je die altijd eens monteren ter kontrole.
    ik versta ook nog altijd niet dat die verkoper dit niet geprobeerd heeft na kontakt te hebben gehad met saey en waar laurent ook op de hoogte van was.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van erwin do dec 06, 2012 8:37 pm

    fleur: de verkoper had nog iets winstgevender te doen vermoed ik die dag.

    laurent: is de losse aardingskabel ook opgelost Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van ss do dec 06, 2012 9:41 pm

    Denk ik ook Erwin, al valt dat moeilijk te bewijzen

    Gesponsorde inhoud


    Saey Kali - uitvallen zekering - Pagina 4 Empty Re: Saey Kali - uitvallen zekering

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:54 am